Sunday, April 17, 2011

Razali

"Ada Bonus Link card tak?" tanya amoi di kaunter sebuah stesen minyak Shell di Batu Pahat.

"Bonus Link? aa kejap," jawab gua, sebab gua macam teringat ada buat satu kad Bonus Link baru masa duduk Seri Kembangan tiga bulan. Tapi macam baru pakai dua kali.

"Hah, ada ada," ujar gua sambil hulur kad yang gua jumpa dalam wallet, di celah-celah tiga empat keping kad bank. Akaun bank sikit punya banyak. Duit dalam bank sikit pun tak ada.

Tapi, masa gua hulur kad tu, gua berasa hairan. Apa pasal kad tu dah buruk? Kad gua baru pakai dua kali. Baru dua bulan lebih gua buat. Apa pasal cepat sangat dah buruk? Takkanlah wallet gua berpuaka?

"Thank you," ucap amoi tadi tak sampai seminit kemudian sambil menghulurkan kad Bonus Link itu kembali ke tangan gua.

Gua terus belek-belek kad tu. Ceh, patut la buruk. Rupanya kad tu Nurhidayah yang punya. Bukan kad gua. Kan gua dah cakap kad gua baru lagi. Serta merta perasaan hairan sebentar tadi bertukar lega sebab gua yakin wallet gua tak berpuaka.

Tapi.. siapa Nurhidayah Akhmar bt Mohd Razali??

4 comments:

Anonymous said...

bangang..aku ingat akak lu..

ayob said...

apahal plak akak gua nama nurhidayah? akak gua nama dia rozita che wan binti wahid.

zarinsofea said...

gile lah ayob ni. HAHAHA. siot.

ayob said...

ceh aku pulak yang gila. razali la yang gila.