Saturday, April 9, 2011

mind the gap

sekarang ni, semua benda yang aku nampak dan yang aku dengar, kebanyakannya lah, macam memberi satu amaran, ingatan serta makna tertentu kepada aku.

contohnya, bila aku drive, aku terpandang signboard 'berhenti', tiba-tiba memberi maksud 'berhenti berharap' kepada aku. hehehe.

contoh lagi, kelmarin aku dengar lagu The Reason oleh Hoobastanks. tak pasal-pasal aku rasa sebak sampai dah nak menangis. tiba-tiba lagu tu bagi makna yang straight forward kepada aku. padahal selama ni kalau keluar lagu tu kat radio, aku tak ambik port pun. siap tukar channel lagi.

yang paling gampang sekali bila aku dengar Akon nyanyi Mr Lonely. boleh pulak aku terkuatkan radio. celaka kau Akon. celaka!

dan contoh paling makan dalam sekali, bila ada brader promote buku 'La Tahzan: Jangan Bersedih' macam yang aku cerita kat entri sebelum ni. shoot tepat kat muka aku. macam kena rembat dengan bola hasil rembatan kencang the cultured left-footed Van Persie.

tempoh hari pulak, aku dapat satu lagi amaran;

'mind the gap'. aku beli t-shirt Underground ni, selain daripada murah dicampur dengan nafsu shopping aku yang bertumpu di kedai-kedai bundle, juga menjadi amaran kepada diri aku sendiri supaya;

'sedar diri kau siapa. jarakkan jurang perhubungan kau dengan perempuan itu supaya tidak lebih daripada hubungan sebagai seorang kawan. perempuan itu sudah berpunya.'

dan ini pulak mesej dan amaran aku kepada peminat Tottenham Hotspurs yang sejak akhir-akhir mula bercambah di Malaysia selepas penglibatan Spurs di kancah Liga-liga Juara Eropah;

"Keep looking up at the league table. '6 years and counting' is nothing compared to '50 years and counting' of yours. mind the gap bollocks!" from Ashburton Grove with love.

we are The Arsenal!

p/s: ni lah dia t-shirt yang Manjo alter jadi senget. kurang ajar.

1 comment: